24 maja 2013

222. Placki owsiane z bakaliami- dwie wersje!

Witam!

Wrzucałam ostatnio na FP zdjęcie placków owsianych, dlatego dzisiaj o nich troszkę więcej, przepis i małą modyfikację, którą uskuteczniłam wczoraj :)

Placki owsiano- żytnie z bakaliami
-płatki owsiane
-płatki żytnie
-orzechy (dowolne, rozdrobnione)
-śliwki i morele suszone, pokrojone na małe kawałki (można dodać też suszone jabłko, żurawinę lub inne owoce)
-wiórki kokosowe
-2 jaja

Płatki zalewam wrzątkiem i przykrywam, po ok. 5 minutach odcedzam. Jajka mieszam z płatkami i pokrojonymi suszonymi owocami, dodaję wiórki i orzechy.

W zależności od tego, czy wolisz aby efektem końcowym były miękkie placki, czy raczej chrupiące z wierzchu ciasteczka możesz masę usmażyć na patelni lub upiec w piekarniku.

Mam patelnię, na której nie trzeba smażyć na tłuszczu, ale z ciekawości dodałam oleju kokosowego. Ładnie usmażyły się, były miękkie, ale po ok 2/3 godzinach od przygotowania dopiero nabrały smaku bakalii i dlatego są idealne do zabrania ze sobą w pudełku. Nie są mocno zwarte.

Wczoraj próbowałam upiec masę w piekarniku i również wyszły ładnie, ale miały inną konsystencję- płatki z wierzchu podeschły i stworzyły chrupiącą skorupkę, w środku masa pozostała lekko miękka. Mam stary, gazowy piekarnik i piekłam je w temperaturze 180-200 stopni jakieś 15-20 minut.


W zeszłą sobotę dodawałam migawki ostatnich dni, podobały się? :)
Jeżeli tak, to będę takie posty powtarzać, zatem proszę o komentarze ;)
Pozdrawiam!

19 komentarzy

  1. Ja Twoje placki nazywam u siebie ciasteczkami ;) Piekę w piekarniku i dodaję jeszcze trochę miodu. Są pyszne i bardzo sycące.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie placki to te miękkie, a ciastka z piekarnika :D:D
      Są pyszne, to prawda, ale jakbym miód do bakalii dodała to byłoby dla mnie za słodko ;) Miód dodaję do batonów muesli domowych i są megasłodkie :)

      Usuń
    2. Ja tak samo jak powyżej - te z piekarnika to ciastka :)

      Usuń
  2. Bardzo Ładne te placki :D Na raz bym pochłonęła ^^ A co do migawek ostatnich dni to sądzę ,że to jest fajny pomysł . pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Placki są faktycznie pyszne i znikają! :)

      Usuń
  3. Mniam mniam ^^ trzeba będzie zrobić ;) Chociaż znając życie nie zdążyłabym nawet spróbować bo rodzinka zaraz wszystko zje ;p Ach ten mój talent kulinarny haha ;)
    A migawki fajne. Chętnie zobaczę następne :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają przepysznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja dodałabym trochę odżywki białkowej ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaję do ciastek, jak robię je tylko dla siebie lub dzielę partię ciasta ;)
      Ale to rzadko :)

      Usuń
  6. Miałam takie placuszki dzisiaj na śniadanie...

    OdpowiedzUsuń
  7. a ile tych płatków? ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś 300g :) Nie ważyłam, daję zazwyczaj "na oko" :)

      Usuń
  8. Hej a jaką polecasz patelnię aby móc smażyć bez tłuszczu lub z jego minimalną ilością ?? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile mogą postać takie ciastka z piekarnika z namoczonych płatków? Bo z suchych nawet jakieś 5 dni później były dobre. Czy to się zmienia pod wpływem namaczania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że pieczone ciastka będą miały dłuższą trwałość. Nigdy nie testowałam kilkudniowej przydatności do spożycia, bo wszystko migiem znika :D

      Usuń